Wordt deze e-mail niet volledig weergegeven, bekijk dan hier de online versie

Nieuwsbrief stichtingvazaghana.nl

[aanhef]

In deze tweede nieuwsbrief willen wij jullie verslag doen van ons zeer geslaagde bezoek aan de school in Gyankama. Deze keer zijn we iedere dag op school aanwezig geweest en hebben we de bouwactiviteiten van dichtbij kunnen volgen. Natuurlijk moest er tussendoor wel met de kinderen gespeeld worden. Een ballonnenactie, het bellen blazen en de uitleg van typisch Nederlandse spelletjes waren hartstikke leuk.

Voor het onderwijzend personeel hadden we deze keer van een sponsor, de Deelgemeente Hillegersberg/Schiebroek te Rotterdam rugzakjes gekregen. De inhoud (zoals pennen, memoblokjes en openers) was beschikbaar gesteld door de ABVAKABO Rotterdam en de Deelgemeente.

Wat hebben we deze keer kunnen realiseren?

Onze eerste prioriteit was het afmaken van het nog niet voltooide klaslokaal. Dit hield in, dat de muren gepleisterd moesten worden, veranda's gemaakt, dak erop, deuren en ramen maken, pilaren aan de voor-en achterkant en natuurlijk in de verf.

Inmiddels waren er voor dit klaslokaal 45 stuks stoelen/tafels besteld en die kwamen in losse onderdelen aan, waarna twee timmermannen onder een boom ze in elkaar moesten timmeren. Een fijn gezicht als er dan een aantal gereed waren en opgeborgen werden in een klaslokaal. Na deze levering hebben we direct besloten nog 135 stuks te bestellen en de timmermannen kregen het lekker druk.

Op vrijdag 20 mei werden we verrast met een uitgebreide ceremonie om het nieuwe klaslokaal en het meubilair officieel aan het dorp te overhandigen. Een twee uur durend programma werd ons gepresenteerd, waarin kinderen zongen, dansten en diverse speeches werd gehouden door de chief (Nana Kwadwo Ntow II) en leden van het schoolcomité. Wij zijn veel dank verschuldigd aan hoofdonderwijzer Saeed en de voorzitter van het schoolcomité Nana Osae II. Zij hebben ons drie weken lang begeleid om alles te regelen rond de bouw en hadden de ceremonie georganiseerd. De feestelijke opening werd verricht door Nana Kwadwo Ntow II.

Nadat het klaslokaal gereed was en het meubilair besteld, hadden we niet genoeg geld over om te beginnen aan een nieuw lokaal. We hebben aan de hoofdonderwijzer en de voorzitter van het schoolcomité aangegeven, dat we nog € 2.000,00 te besteden hadden. Gezamenlijk is er besloten hiervoor lesmateriaal te kopen voor de hele school. Adri is een dag gaan shoppen met drie onderwijzeressen om dit allemaal in te kopen.

Daarnaast hadden we een € 50,00-actie op touw gezet voor het onderwijzend personeel. Iedere onderwijzer/es mocht naar eigen keuze € 50,00 besteden om materiaal te kopen voor hun klas. Dit gaf een verrassend resultaat voor ons. Van klok tot voetbal, van tafelkleedjes tot handdoeken en zeep.

Zijn jullie inmiddels nieuwsgierig geworden naar onze belevenissen, neem dan een kijkje op de website.

Onze volgende prioriteit is het bouwen van klaslokaal nummer elf, zodat iedere klas zijn eigen plekje heeft. Om dit te realiseren hebben we minimaal € 10.000,00 nodig. Dus elke gift is welkom.

Blijf ook onze website www.stichtingvazaghana.nl in de gaten houden! Behalve nieuwe foto's plaatsen we ook regelmatig nieuwe activiteiten.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Stichting VaZaGhana

www.stichtingvazaghana.nl | Om u zelf af te melden, kunt u een e-mail sturen naar info@stichtingvazaghana.nl